tisdag 22 juni 2010

tillbaks till verkligheten

Efter planering inför svensexor, semester, strandfotbollsturneringar och div. tids -och tankekrävande verksamheter inser man snabbt att dygnet endast har 24 timmar. önskar att så inte vore fallet eller att det fanns ett arbetssätt som tillät ett högt tempo utan energiläckage. Så är inte fallet. Därför har jag nu dragit i handbromsen och har avsagt mig allt vad planering heter inför midsommar och vi ska ta en dag med familjen. Ska bli otroligt skönt. Många kan inte förstå hur vi kan fira en högtid på detta sätt, men är det inte så vi borde fira det?

För min del har ambitionsribban legat högt och det kostar, men är många gånger värt det. Dock så gäller det att ha en balansgång och veta när det är dags att sänka den eller pausa. För oss sjuttiotalister är det ett vedertaget utryck om att vi inte hinner med oss själva eftersom karriären tar sådan tid i anspråk att något måste försummas.

I ett högt tempo försummar jag en del och nu har det varit huset som fått ställas åt sidan. Därför är det snart dags att ta på sig snickarbältet och låta slagen eka. Jag längtar dit...