tisdag 27 april 2010

En plats i skärgården

Under några dagar har jag kunnat landa i TV soffan vid åttasnåret och med tanke på TVs utbud har jag avverkat de traditionella kanalerna relativt snabbt. I och med detta så har jag snubblat på mitt nya favoritprogram som heter "En plats på landet" som handlar om par som vill hitta sina nya drömställen ute på engelska landsbygden. Här varvas nytt med gammalt, modernt med gammalmodigt och smått med stort. Underbara vyer gör att jag drömmer mig ut i friheten och njuter av det jag har åstadkommit och till vidare inspiration.

Nu äntligen är listerna klara på Elliots rum och jag har nu små petitesser kvar, i mina ögon katastrofer med tanke på kravbilden är skyhög med tanke på vad energiinvesteringar och all investering av tid kostar. Blev bra i slutändan och det är nu hyllor och inredning som gäller samt att få till det elektriska. Är inne i en period där snickrandet flyter på bra, men försiktigheten gör sig påmind vid finsnickerier. Som tur väl är har jag haft värdefull hjälp och det syns resultatmässigt.

Årstiden ger tillbaks värdefull energi och vi kan njuta för fullt av de naturskådespel som sker runt knuten. Luften är klar och måsarna börjar skräna. En och annan båt har hittat ut på fjärden och det nalkas snart sillapåremiär. Det är då som all möda är värt besväret med ett hus i skärgården.

Har fortsatt hitta inspiration från coastal living och fullkomligt älskar det vita och fräscha som plockar fram ljuset. Bara titta och njut av detta underbara kök. Gillar lösningen av takkonstruktionen med balkar och panel som ger mersmak till vårt allrum.

(www.coastalliving.com, 100427)