tisdag 23 mars 2010

Vad vet jag?

Elliot och jag ligger i träningsläger ifall det skulle bli jämställdhetstvång, ifall jag kommer piskas till pappamånaderna eller vill jaga jämställdhetsbonusar. Kan inte riktigt avgöra vad jag vill ha och hur jag ska göra, eftersom jag har mängder av val och möjligheter till pappamånaderna. Skönt att slippa tänka och att någon berättar för mig hur jag ska bli jämställd. Nu har jag även diplo hängande på väggen efter ha tagit en webbaserad jämställdhetskurs på jobbet, men gud nåde dig om du applicerar den i verkligheten. Diplomet kan du ha, men pappamånaderna låter du bli. Då blir det ju en lucka på jobbet och den har vi varken tid eller råd att fylla.

Någon säger si och någon säger så, men hur jag än arbetar för att få vara med min son så är det fel. I talarstolen utgår man från att man vill ha mer pengar eller måste "tvingas" till att de dessa månader i livets mest underbara skede. På jobbet kan du inte det för det tillåter inte resultaten. Inte undra på att man blir snurrig av alla "överhuvudet" förståsigpåare.

Allt jag vill är att vara med min son och hade gjort mycket för att få vara med honom, men vad är det som hindrar mig? Ja, det är ju inget jag vet, så det får ni fråga någon annan. Jag är bara en enkel man i en statlig kostym...