måndag 22 mars 2010

På väg ut i vildmarken...

"Havets enda gåva är hårda slag och ibland en möjlighet till att känna sig stark.
Jag kan inte så mycket om havet, men jag vet att det är så här.
Jag vet också hur viktigt det är i livet, inte nödvändigtvis att vara stark, men att känna sig stark, att bedöma sig själv åtminstone en gång. Att åtminstone en gång befinna sig i det äldsta av alla mänsliga tillstånd, stå inför den blinda dövstenen, ensam, utan nåt annat än de egna händerna och huvudet."

Into the wild

Känslor och tankar som jag många gåner inte är alls är främmande för. Jag har varit där en gång och det gav mersmak. Men åren har gått och med det har bekvämligheten infunnit sig. Jag har blivit en mr Ron Franz, som anser att äventyret ligger i de mänskliga relationerna.

Men jag vill även göra något med händerna och huvudet...