fredag 5 mars 2010

Det var det!


Nu äntligen är en av mina målsättningar i hamn. Jag har avverkat 15 mil på cykel, simmat 1,5 km, sprungit 1,5 mil och åkt skidor 4,5 mil som familjefader. Vad har då fadersbilden med utmaningen att göra? Många gånger ursäktar vi vårt antal träningstimmar med att vi inte hinner för det är så mycket annat som måste göras. Dock hann jag med träning mellan alla "måsten" och tog placeringar jämtemot utmanaren och den värsta konkurrenten som inte kom över tio träningstillfällen till alla grenar. Rent placeringsmässigt tappade jag i inledande grenen cykling då jag fick se mig besegrad. Vid simningen hämtade jag in det, men fick återigen se mig besegrad av ett nyförvärv i klassikergänget. Dock hämtade jag in tappet vid löpningen och tog en välförtjänt seger och avslutade med en andra placering under skidåkningen där återigen ett nyförvärv rodde segern i hamn.

Jag kan nu pusta ut och blicka tillbaks över en härlig tid, men det finns en liten gnagande känsla av obehag i tillbakablickarna. Om ni ska ge er på denna utmaing och självinblicksutbildning så se till att ha en välgödd plånbok för det är motion som kostar. Och det kostar i både tid, pengar och smärta...