lördag 27 februari 2010

Vårkänslor

Fåglar kvittrar, snön töar bort i en rasande fart och solen sträcker ut sina strålar över landskapet. Det är verkligen vår och det är en härlig och speciell känsla. jag märker hur energin ökar i kroppen och ljuset ger mig ro i själen.

idag är en alltiallo dag med snickerier och packande på schemat. I morgon bär det av mot Mora och Vasaloppet och det är sista utmaningen innan jag har rott Klassikerhalvan i land. Ska bli underbart skönt att komma iväg och framför allt se hur mycket jag kan pressa min kropp. Känner mig relativt förbereddd, men hade önskat lite fler mil i benen. Tror dock det kommer gå bra ändå och jag ska njuta av miljön i vårt vackra land.

Innan dess ska jag ger mig på barnrummet och justera lite samt sätta några skivor. Det är underbart skönt att inte göra det under tidspress och det blir så mycket roligare. Däremot är det aldrig bra att vara utan deadline så därför är det utlovat att det ska vara klart tills det är dags för tre års firandet. Tänk vad tiden går...

satt och bläddrade igenom några av de gamla inredningstidningarna som satt som fastlimmade i händerna innan vi började bygga. Hade jag sett detta hus innan dess så hade nog vårt hus sett lite annorlunda ut idag. Ett mycket charmigt hus från Kvalitetshus som jag fastnat för. Dock lockar det inte att börja om och jag stormtrivs i Livsverket här, men titta får man alltid göra.

(bild hämtad från www.kvalitetshus.se)