fredag 26 februari 2010

Ett nekande svar...

Det är många bollar i luften och det innebär att det är mycket på gång. Både i huvud och ben. Denna kraft och energi skapar möjligheter, men även tvång till struktur och avvärjningar för fortsatta planer och möjligheter. Vilket är synd! Tänk om jag hade haft förmåga att hinna med allt, att vara Heroes hjälten som kan frysa tiden för att springa ifatt och om sig själv. Baksidan är att det kommer en krypande känsla av obehag och frustration till de gånger jag behöver ge ett nekande svar.

Idag var en sådan dag då jag behövde avböja för att inte bryta en fortsatt framtida planering. Tyvärr gör det ont att behöva göra det. Som tur väl är så är huvudet invant och känslan går över till lunch, för att då ta sig an nästa anhalt. Jag är en stereotyppsk förmåga som ringat in mig själv i livsstilshörnan med ordet "sen" som ledord.

Men nekande svar är obehagliga då jag aldrig vet vad det stänger ute för möjligheter och jag är en problemorienterad möjlighetsgörare... så usch för nekande svar!