söndag 23 augusti 2009

Ordet är intensivt!

Hem ljuva hem! Efter en helg i storstaden har jag äntligen landat i soffan och kan växla ner. Det känns verkligen hur all intensitet rinner av en när bildörren öppnas. Tystnaden ger mig en ro och kroppen fullständigt suger i sig all luft. efter en helg i större städer förstår jag vilken skärgårdsmänniska jag är och jag skulle inte vilja byta för allt i världen till hets, beslutsvåndor, kollektiva radhusboenden, chicka hemmafruar, lyxbilar och karriärmänniskor. jag trivs i vår glasbubbla och ser charmen i litenheten.

I asfaltsdjungeln gäller bara en lag, gatans lag. Att köpa eller köpas.Helst köpa, kosta vad det kostar. en upptrappning som många bryter ryggen av sig för. Nä, tacka vet jag min stol med blick ut över fjärden och tystnaden där jag kan se världen rulla förbi.

Annars har det varit en helg utan snickarbyxor, men jag börjar sakna ljudet av hammarslagen nu... Under tiden har vi hunnit med att hitta nya vägar och lösningar på kommande finsnickerier i övergången vägg till tak som blev problemet med klädselbrädor som väggbeklädnad. Dessutom har vi ändrat snickarstrategi, att ta moment för moment i alla rum, till att ta rum för rum. Elliots rum är nu äntligen klart fram till eldragning och badrummet står på tur. Där börjar det äntligen likna något skissmässigt och kommit fram med en bra lösning i badrummets lutande tak och placering av duschmöjlighet. Lösningen blev hörnbadkar och jagandet efter dessa har börjat.


fortsättning följer från tak till vägg