måndag 10 augusti 2009

Korvstoppning i bakterietider...

Efter första dagen som statligt amställd finns knappt någon energi kvar till att knappa ner alla intryck och lärdomar som gjorts. Dagen kan bäst beskrivas genom två bilder...

Mycket har idag handlat om statistik och koder. Dock känns en hel del igen sedan den gamla goda tiden, då kvalitetssäkringspärmen var min bästa vän.

Andra inslaget under dagen har handlat om...


min bästa vän för tillfället. Ni trodde kanske hunden var människans bästa vän, men där tar ni fel. För vår överlevnad behöver vi anpassa oss för att överleva. Börjar bli lite orolig över vart jag ska orka få min energi ifrån till att både bygga, träna inför Lidingöloppet, bygga hus, umgås med familjen och samla alla nya intryck efter massor av nya intryck som statligt anställd. Tur att sessan är ute och plockar björnbär, så vi kan vitaminchocka kropparna.

En sak är säker att jag kommer sova gott i natt, helt ovaggandes...