söndag 9 augusti 2009

årets största ångest dag?

Idag borde vara en dag fylld av ångest. Jag borde frossa i all kiosklitteratur från coacher som spaltar upp meter efter meter med tips på förmildrande tankeverksamhet. Fokusera, delmåla, visualisera, hoppa, dansa, gör vad du vill.

det brukar vara vid den här tiden på året som varje jobbcoach i landet vaknar. Dagen innan arbetet börjar och semestern är slut. Så har det inte varit för mig i år och jag har som mest planerat var jag ska parkera första dagen på mitt nya jobb. Skönt att börja komma in i rutiner och starta engagemangsmotorerna, bli kreativ och frossa i nya lagar, regler och förordningar.

men innan dess ska jag njuta av en skön sista semsterdag och se över mina domäner och projekt. Har inte kommit så långt som jag hade hoppats på i projekt övervåning. för utvärdera, sätta upp nya delmål och en ny tidsplan. det går inte alltid som man tänkt sig och framförallt inte när sommaren infinner sig. har dock hunnit med en hel del och ska ny hitta lösningar till övergångar från vägg till tak, då det är klädselbrädor i nästan alla dessa skarvar. Svårt, men utmanande...