onsdag 20 maj 2009

Väderkvarnar och förebyggande insatser


Det börjar närma sig en kavalkad av utmaningar i den fysiska anträngsningens tecken. Tyvärr har vädret och kroppen gett tecken på förhinder i verksamhetutövning. Dags att övervinna dessa och ge sin kropp förebyggande insatser för kommande prestationer.

Om 18 dagar grenslar vi cyklarna och ger oss ut i det svenska landskapet vid Vätterns strand. Esko stimulerar sin kapitalistiska ådra och har införskaffat helt nytt stall och han välkomas till Scott. Dock är han materialare och köper sig fri från eventuell verklighetsanknytning och smärta som är den största tjusningen i den fysiska utmaningen. För min del har den inneburit tio kilos tapp lite varstans på kroppen.

Likt Don quijote ska vi tampas mot väderkvarnar, asfalt och andra stålriddare. Om 18 dagar är vi vässade till tänderna och min vapendragare verkar ta sig an uppgiften och är ny rustad för strid, mentalt OCH fysiskt. Själv har jag befunnit mig i detta tillstånd ett tag, nästan för länge och tar mig fram likt den stolta riddare jag är. Äntligen kan jag även vistas med min vapendragare vid min sida utan att skämmas.