torsdag 5 mars 2009

Matlagningstips?


Det vankas fin middag i goda vänners lag till helgen. Finns en hållhake bara och det är att grabbarna ska stå för maten. Bland alla dessa matlagningsprogram, kokböcker och recept som finns är det bara tomma, vita blad. Jag är en person som behöver recept för att koka makaroner och är totalt handlingsförlamad utan guidade turer bland ingredienser och hur de ska kastas i grytan. Nu när jag ska skapa är det tomt, dimmigt och öde bland alla härliga rätter som finns. Kan det bero på prestationsångest? Tillfälle efter tillfälle har jag suttit och dreglat och suktat efter den ena rätten efter den andra som både nakna, elaka och snygga kockar slängt ihop. Kommer jag ihåg någon av dessa recept när jag behöver dem? Nej och inte har jag skrivit upp dem heller. Jamie, Werner, Gordon, Per eller någon annan gourmetkock kan ni hjälpa mig. Det är mycket prestige som står på spel!

Är det någon som kan komma upp med en god tre rätters som jag slipper skämmas över?