fredag 20 februari 2009

ett kort livsreferat


Jag har luft under vingarna, en känsla av att sväva. Tillvarons pusselbitar faller på plats och livet ter sig ganska enkelt. Det är mycket nu, men som jag skrivit tidigare älskar jag utmaningar och jag har ett flertal framför mig.

Lyckligtvis har jag hittat en balansgång med arbete och fritid som gör det mycket enklare att inte drunkna. För tillfället har jag granskat två SOU rapporter angående att utbilda föräldrar. Intressant och mycket som skapar ytterliggare funderingar. tyvärr har jag inte tid att utveckla dessa tankegångar nu utan återkommer vid ett senare tillfälle.

Motorerna varvas upp och färdkartan vecklas ut med olika anhalter i tillvaron uppmärkta. Struktur är ett av mina ledord och det följer jag för att inte drunkna i stressens svallvågor.

För att förgylla er med ytterliggare läsning vill jag slå ett slag för Birros underbara reflektioner som nybliven pappa på www.marcusbirro.se/bloggen/.

Nu ska jag hämta ett par nyslipade skridskor och prova den underbara is som ligger som en hinna över det kalla havet. Det är så skönt att ha en känsla av att kunna gå på vatten.

Trevlig helg.