fredag 30 januari 2009

Ur funktion


Efter några dagar med influensa i kroppen är jag på benen med nöd och näppe. Tillvaron har mest varit seg och eländig och kroppen jobbar på högvarv vid minsta lilla rörelse. Det var längesedan jag var sjuk och jag mindes knappt känslan, men nu är den definitivt uppdaterad. Tiden har fördrivits med tv-spelande, diverse filmer och en och annan såpa. Till det har ryggläget bidragit till ett flertal dagdrömmar.

Kroppen och hjärnan är tillfälligt ur funktion och tankeverksamheten är seg och sörjig. Som tur väl är bidrar sådana här dagar möjlighet till att se filmer som man annars inte skulle sett. Igår blev det Flyboys och sedan avrundade jag med Nyckeln till frihet. Den sistnämnda tillhör favoriterna och har setts ett antal gånger och den är lika bra varje gång. Så intar ni ryggläge i dessa influensa tider se till att den finns med i hyllan så blir livet lite mer outhärdligt.

"Get busy living, or get busy dying."

får avrunda inlägget som är hämtat ur Nyckeln till frihet eftersom jag för närvarande är fullt upptagen med att kväsa alla domedagsprofetior med febertermometern i högsta hugg och ett antal alvedon.

Återkommer snart med nya friska tag trots att det nu känns avlägset.