måndag 27 oktober 2008

En skänk från ovan...

Jag kan nu pusta ut efter helgens grovarbete och lunkar fram likt en övertränad bodybuilder i korridorerna. Det har varit grovarbete och slit som lönat sig. Nu är golvet klart och vi kan spotta ut rädslorna vi burit inom oss när vi balanserat på golvbjälkarna för att hämta verktyg. Dessutom behöver vi inte vara rädda för kamikazehundar som springer upp till ovanvåningen för att sedan testa vingarna ner för trappan.

Vi bygger oss varma och med det kommer värmen, kliet och isoleringen. Nu är det nämligen dags att sätta isoleringen på plats och sedan spinna vidare på byggestetiken. Med andra ord har det varit en effektiv helg där jag fått lön för mödan. En härlig avkoppling med ömmande muskler som bevis för arbetet.

Ibland behövs det kopplas av från all tankeverksamhet och mentala karuseller. Allt för att hitta tillbaks till den gamla goda tiden och inspirationen. Hösten har sin tjusning, men även sina läckage med mörkrets tilltagande. För att kunna bygga upp motstånd mot "the dark force" har jag nu införskaffat ett par löparskor och ska äntligen kunna ta mig fram utan att slita på varenda led kroppen består av.

Steg nummer två blir alltså att hitta en tankstation som bygger upp kraft och ork för att undgå den mentala tröttheten. Något jag börjar finna mer och mer utav. Framför mig ser jag även vår färdiga övervåning och bara det är en bra tankstation för att orka med allt grovarbete.

Tyvärr hittade jag inte bilden vi har ramat in och hängt upp som inspirationskälla hemma, men ett exempel på hur det skulle kunna se ut, dock en försiktig variant, av det vi tänkt oss är bilden nedan från sköna hem... fast egentligen inte alls när jag tänker efter... får leta vidare.