lördag 19 juli 2008

Abstinens och depressioner

För en person som är väderberoende blir en regning sommar lätt till en katastrofal sommar. Väderdepressionen blir ett faktum och livet kaos. åtminstone i tankarna. Vänder jag på det och ser en helt underbar sommar med sol och värme så knyter det sig i magen och jag får vattenskidabstinens. Denna abstinens knyter ihop magen och sänder ut en massa myror i kroppen som slår sig samman och går korståg i venerna upp i hjärnbalken och slår sig ned. Myror i knoppen är inte ett dugg bättre än myror i kroppen och JAG SAKNAR VATTENSKIDÅKNINGEN och blir deprimerad.

Idag:


Livet är inte lätt. Nu är det ju dessutom så att jag bosatt mig på ett ställe som skulle liknas vid att en A-lagare bosätter sig i systembolaget. Tyvärr är båten fortfarande på land och kommer nog förbli där ett tag eftersom hon tjänat oss i många år nu. Det blir inte bättre av att min fader inte kan stava till service. Vad gör jag åt detta problem? Alternativa tankar, alternativa tankar och återigen alternativa tankar.

Omdirigerad tanke:



Inte undra på att epidemin psykisk ohälsa breder ut sig i detta avlånga land, för det här är ett märkbart I-landsproblem! Men med mer båtar åt folket och billigare bensin skulle vi ha löst utbredningen av psykisk ohälsa.

Mer (mest) välmående