onsdag 5 maj 2010

Att bli en vinnare

"Att söka framgång är en tuff resa. Det händer att man går vilse på vägen."
(Torsten Hansson)


För att nå framgång behöver jag veta vad det är. Kan tyckas vara hokus pokus, men för mig är det bara målsättning och framtidsorientering som gäller och det är inte så "bara" det. Vet jag inte vad jag vill, blir det svårt att få det jag vill ha. Ibland kan det tyvärr dyka upp svackor och jag själv känner att jag sprungit i sidled ett bra tag nu. Det finns en gnagande känsla i mitt inre av att jag inte kommer någonvart. Ställer jag dock frågan till mig själv över vart jag är på väg så är det stopp, eftersom jag i dagsläget inte har en aning. Finns en klok sagofigur som uttryckt det så här:

”Kan du säga mig vilken väg jag skall ta?”
”Det beror på vart du ska.”
”Det spelar ingen roll.”
”Då spelar det ingen roll vilken väg du tar.”

Vet ni vem det är?