onsdag 14 april 2010

Registrera-acceptera-agera

Efter att ha varit på en kort inspirationsdag börjar det skönjas lite mental frukt och ork. Ledorden har blivit

Registrera Acceptera Agera

och det behövs för att energin ska läggas på rätt saker. finns ingen anledning att lägga ork på att slåss mot väderkvarnar och skriva pamfletter om Luftslott. Det är bättre att gå och odla i sin egen trädgård. Och det är där jag verkligen vill vara nu. Vid denna årstiden kryper uteliggaren fram i mig och jag vill bara vara ute och arbeta och gno i natur och snickra verandor. Dock har jag accepterat att min lott än så länge är inomhus och det är vad jag accepterat och trivs med. Framförallt nu när det finns en nypa kunskap och vana, som gör att jag vågar ta ut svängarna.

Något jag konstaterat är under byggandet av Elliots rum, som klassificeras enligt mig som barnrum, är hur många av rummen är antingen dockesöta, en överväldigande majoritet, eller vrålhäftiga. Det var därför mycket svårt att inspirationskällor rent visuellt och inlägget kommer sakna bilder fram till Elliots rum är klart. Inflyttningsdatum är ställt till den 23 april då vi kommer fira med pompa och ståt. Så tyvärr får jag beskriva det i tusen ord istället för en bild, för det var inte många bilder som föll mig i smaken under resan med byggandet i detta rum. Därför är det extra roligt att få plocka ihop från många håll istället för att följa en plan som vi gjorde i vårt sovrum.