måndag 11 januari 2010

tillbaks i kontorsstolen

Då var det dags att återinträda i livets hårda och verkliga sida med vanor, rutiner och kunskapsinhämtning. Gäller dock att tjuvstarta för att inte övervarva den kalla motorn. Bevisligen är det mycket som legat på latsidan och det inkluderar hjärnkontoret. När jag vinner i Veckans värsta som hanterar skvaller och ovanor bland sällskapsspelen och får storpisk i Bet your brain då är det lågvarv som intagit huvudsätet. På så sätt ska det bli skönt att komma igång med träning, arbetsrutiner, kalla morgnar, pappersexercis och vuxna beslutshanteringar.

Helgerna kommer bestå av snickartid och kvalitetstiden kommer ej längre vara i överflöd. Frosseriet och ansvarstagandets frånvaro är förbi och det är arbete som gäller i vuxenlivets farvatten. Från soffan till kontorsstolen, från smuts till regelbunden dusch från frosseri till vardaglig självsvält eller billiga affärsluncher med pasta och sallad.

Riktigt så illa är det inte och det ska bli spännande att följa utvecklingen under 2010. Vad jag lärt mig av 2009, det minns jag knappt? Ska bygga nya broar och komma till nya insikter, vart det bär hän vet jag ännu inte. Lite ovisshet kan väl inte skada?