måndag 4 januari 2010

En annalkande vardag på intågande!


Vardagen börjar närma sig och med det slutet på en lång och förtjänad ledighet. Dock har en del av ledigheten gått i arbetets tecken och det snickras 8 timmar om dagen, minst. Svetten lackar och kreativiteten flödar.

Jag försöker att inte försumma familjen och gör allt för att samtidigt vara en god familjefader och försörjare, men nu även underlätta för min andra hälft. Detta eftersom Sessan inlett året som så många andra, men av helt andra orsaker. Ett illamående som jag tror majoriteten av sverigens befolkning självförvållat nyårsdagen.

Min vardag består av de åtta timmarnas arbete, sedan kommer avkoppling och idag har jag förlängt livet med ett antal år efter att ha sett Rolandz. Jag gör allt för att njuta av att kunna vara uppe och ser en och annan engelsk deckare som jag allt för ofta klurar ut innan upplösning, inte för att skryta då de följer sina traditionella mönster. Nu sitter jag dock med ett antal brudar i köket som kvittrar och skvallrar under sin tjejsammankomst. Jag njuter av att få tid till att skriva av mig med en gammal Fame konsert från det ljuva åttiotalet ljudande i bakgrunden. Än så länge är det semester, men snart är vardagen ett faktum...

Och med den börjar Bygglov och andra återkommande serier. Inga nyårslöften är infriade för 2010. Året kommer bli ett skönt år med en mängd spännande saker och återkommande inslag. Filosofier och tankar kommer välkomnas till mitt 2010 som jag kommer vända och vrida innanför min pannlob. Precis som det varit och kommer vara.

Välkomna in i en kavalkad av spännande historier, förväntningar och funderingar och tack för de som givit mig tankar, idéer och andra spännande uppslag eller infallsvinklar i min vardag.

Jag hoppas även ni får ett givande år och gör vardagen till något nytt och givande.
God fortsättning och på återseende!