måndag 28 december 2009

Planering, tillbakablickar och en och annan hint för 2010.

Det börjar bli dags att summera året som gått, men jag har fortfarande lite av året kvar ifall det är något jag vill uträtta under 2009. För en nostalgiker som mig innebär tillbakablickar lite av en känslomässig svallvåg. Nostalgi har tidigare betytt sorg och vemod och utlösande faktorer till en strimma saltvatten längs kinden. Och som ni vet grät ju inte pojkar tidigare. Det är betydligt bättre idag och jag förordar tillbakablickar för att summera vad man uträttat och för att kunna se vad som kunde gjorts på ett bättre sätt eller vad som gick bra.

För att inte tjuvstarta tillbakablick 2009 kommer jag hålla mig i nuet under resterande dagar. Dock kommer 2010 erbjuda en hel del positiva saker som jag i dagsläget redan vet om. Eftersom jag hatar leva i ovisshet har redan vissa saker lagts in i medvetenandet, agendan och målsättningstrategiprocessen. En av de stora händelser som kommer ske är att jag nu kommer få gå igenom något som jag tidigare gjort, men som då var en kamp i ovisshetens tecken. Det ska bli spännande att se hur jag hanterar detta och om jag ser några nya infallsvinklar. Känns i alla fall som jag redan slappnar av och hanterar det på ett lite annorlunda sätt än tidigare...