torsdag 12 november 2009

På banan!

Nu är jag äntligen på hemmaplan igen och kan andas ut efter en tung period med ett flertal svenska destinationer avverkade. Kunskapen som jag samlat på mig väger tungt och den "ifrågasättande" och "reflekterande" ådran i mig har fått sin beskärda del. Det har varit en översköljning av reflektioner, anekdoter, lagar, regler och förhållningssätt att hämta in och granska. Lärorikt och mycket, mycket intressant.

Men det ska bli skönt att nu få lite tid till att bygga upp de gamla rutinerna och lägga upp en plan och målsättning framåt. Jag har levt lite väl länge i nuets ingemansland och känner att jag har mycket att styra upp i vanor och beteenden igen för att allt ska vara till belåtenhet.

Framöver ligger bloggande ytligheter och det gör det lättare att ersätta dessa med Livsverkets ursprung. Med ersätta menar jag att jag äntligen kan hoppa i snickarbyxorna och bara låta hammarslagen eka, dessutom med gott samvete. På så sätt frigörs tankeenergi till en del andra reflektioner i vår vardag. Jag kan med andra ord pusta ut och luta mig tillbaks med ett leende på läpparna. Vardagens krig är besegrat och jag har tagit mig ur ett virvarr av måsten, deadlines och andra vardagsbestyr. Energireserverna är fulltankade och endorfinproduktionen har börjat producera och leverera.

Jag är tillbaks... och jag har nu ett antal nya berikande lärdomar med mig i ryggsäcken.

Jag tänker alltså finns jag!