måndag 12 oktober 2009

En oplanerad dag är en skön dag!

De oplanerade dagarna är de sköna dagarna. Är nu hemma och rår om både Elliot och mig samt utjämnar VAB statistiken. Helt plötsligt kommer en dag där jag kan göra det som jag inte hinner i vanliga fall. Dessa två dagar har varit av den karaktären. Det bygger upp energi, kvalitetstid och mental ro. Att slippa fundera på omvärldsanalyser, samhällstrender och utvecklingsfenomen. Igår blev det istället en runda ute i naturen för att plocka de slånbär jag gått och trånat efter så länge. Ska ingå i ett jämlikhetsprojekt som jag och min sambo ska, så jag ska prova att vara lite huslig och prova att göra slånbärssnaps och likör. Annars är trenden att män bakar bröd nuförtiden enligt nyhetsutsagorna.


Under kvällen hann jag dessutom med att riva upp taket för att bevisa för omgivande kritiker att det var ett relativt lätt projekt, och det var det. Behöver påbörja isolerandet på ovanvåningens vindsutrymme, då det börjar bli lite kyligare höstvindar.

Hittade ett fågelbord på Porthouse som jag gillade.


(www.porthouse.se)