torsdag 3 september 2009

Vägen till frihet


Dropparna rinner ner längs med kinderna och jag sträcker ut händerna. För ett ögonblick ser jag mig själv som i Nyckeln till frihet och jag känner mig just fri. Tankarna svävar och en underbar känsla rinner genom kroppen. Det piskande regnet gör mig lycklig och ju mer stormakterna tar i desto härligare blir känslan. I regnet kommer jag på mig själv att springa och småskratta. För mig är det en underbar känsla att träna när det regnar. Och i går var en sådan dag. Ett pulserande regn som försökte stoppa min framfart, men det gav mig bara mer och mer luft under vingarna. Med horisonten framför mig och det härliga regnet som piskade både mig och omgivningen gav mersmak av höstens stundande tider. Naturkrafter som inger otroliga vyer och en känsla av storslagenhet. Tillfällen då vi små ynkliga skapelser bara kan se och lära. Lära oss hur vi ska bli ett med dessa krafter samt finna vägar till harmoni som skänker oss näring och en god framtid.

Det är underbart med storslagna naturkrafter...