tisdag 15 februari 2011

Det finns inom oss!

det finns en kamp och ett engagemang som hela tiden faktorer i omgivningen vill släppa. Likt en rebell slåss jag för att inte släcka denna inre strävan, men det kostar på. Av ren vilja slåss jag för att hålla mig distanserad från omgivningens verklighet där individen inte sätts i fokus.

Vid dessa tuffa mentala tider kommer hjärnaktiviteten igång och ligger och gror. Men till vilken nytta? Jag vill ha en frihet för att kunna växa med min kreativitet och utvecklas i en konstruktiv miljö, men där är jag inte idag. stora krafters fanor flaggar för mål och pinnar. mitt i allt står jag, liten och obetydlig. En klapp på huvudet och en hand som rättar in dig i ledet. jag tror på människans resurser, men drunknar i Texacos spillolja och elände.

2000-talet påstods bli humanisternas århundrade. starten har inte givit mig hopp om detta. främlingsfientlighet, organisationseffektiviseringar med ekonomin i fokus, ekorrhjul som snurrar allt snabbare.

Det är dags att vakna och synliggöra oss, individer, våra resurser. Sluta curla och börja ta ansvar. Nu får det vara nog! dags att ta oss an sisyfosarbetet...