söndag 6 juni 2010

Faller fritt

Efter en tids resande landet över har jag hunnít förkovra mig i både musik och böcker. Något som jag älskar, men aldrig har tid med här hemma. jag vet att prioritering är A och O och att det ska finnas tid över för en själv, men ibland går inte det. detta beroende på att har jag tagit mig an något så slutför jag inte det förrän det är klart. och familj, hus och arbete är eviga projekt. det kan låta negativt, men det finns inte en uns klagan i det för det är det härligaste som finns.

Dock så kan tid för sig själv vara nog så viktigt och det är där resor och utbildning kommer in i bilden. Med resande och utbildande så uppkommer alltid luckor som ger tid för läsa eller lyssna. allt från flygförseningar tills nattlampan är släckt på hotellrummet.

Under denna tiden så har jag fastnat för melissa horn och...

Vad vill du säga när allting blitt sagt?
Vad vill du känna när någon tagit din makt?
Du vill att jag ska sjunga men bara om sånt som hör till sitt
Men ska jag sjunga så ja då ska det finnas tid att sjunga fritt

Vem vill du spela när du lagt alla kort?
Och hur vill du leva när tiden går för fort?
Du vill att jag ska känna för något som aldrig känts som mitt
Men ska jag känna ja då ska det finnas tid att känna fritt

Hur ska du veta om ingen lärt dig hur?
Och hur ska du våga chansa du som aldrig haft nån tur?
Du vill att jag ska älska någon som bara älskar sitt
Men ska jag älska ja då ska det finnas tid att älska fritt

Vad ska jag skriva för att du ska bli berörd?
Och hur högt ska jag skrika varje gång jag vill bli hörd?
Du vill att jag ska falla mot något som du har gjort till ditt
Men ska jag falla ja då ska det finnas tid att falla fritt
Ska jag falla ja då ska det finnas tid att falla fritt
Ska jag falla ja då ska det finnas tid att falla fritt
Ska jag falla ska det finnas tid att falla fritt


Så nu är det min tur att falla fritt så därför faller jag fritt. det jag påbörjas avslutar jag. att falla fritt handlar för mig om att släppa alla krav och måsten och bara ge sig hän.