torsdag 27 maj 2010

Hjärnsläpp

Det råder släpp i hjärnkontoret och det är nog gränsfall till ett eko som trummar mellan öronen. I och med det rådande bristen på aktivitet ska jag vara glad att jag inte försörjer mig på författarpremisser. Desto mer aktivitet har det varit av fysisk karaktär, inge er inte i några freudianska fantasier för tillökning är redan på väg inom en ganska snar framtid, med hammare och skruvdragare. Det är snart dags att ge sig in på allrummet och det kommer bli en prövning på finsnickeriets kunskaper. jag har en bild av hur jag vill ha det, men det innebär att jag både måste finna byggmaterialet och vara så pass skicklig så att mina krav uppfylls.

Nu har jag äntligen funnit luckorna till sovrummet och ska prova om det fungerar att fästa dem med magneter. Så håll tummarna, för fungerar det inte med det så kommer även snickrandet gå in i en byggfas med rådande tomhet, för då har jag ingen aning om hur jag ska lösa min patentare. Men det blir som man tänker, så det blir finfint...


Även barnrummet har börjat ta form och är på god väg att slutföras. Mer bilder är på väg för de nyfikna.